30-31 жовтня 2024 року на базі Університету Григорія Сковороди в Переяславі було проведено ХІV Міжнародну науково-практичну конференцію «Безпека життєдіяльності, екологія та охорона здоров’я дітей і молоді ХХІ століття: сучасний стан, проблеми та перспективи» .
Організаторами заходу виступили Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, Чеський університет природничих наук у Празі (CZU, Чехія), Європейська асоціація наук з безпеки (Польща), Міжнародна академія безпеки життєдіяльності, ДУ « Інститут громадського здоров’я ім. О. М. Марзєєва НАМН України», а також Навчально-методичний центр цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Київської області.
Наукові напрями роботи конференції:
- психосоматичне здоров’я українців у сучасних умовах повномасштабної російської воєнної агресії;
- екологічні ризики і небезпеки в умовах військового часу;
- психолого-педагогічні аспекти безпеки життєдіяльності та охорони здоров’я дітей і молоді;
- соціальні небезпеки в контексті викликів сучасності;
- інформаційні небезпеки та їх вплив на психосоматичне здоров’я учнівської та студентської молоді;
- медико-біологічні аспекти безпеки життєдіяльності дітей та підлітків;
- реальна наступність дошкільної, початкової, середньої і вищої ланки освіти в забезпеченні здоров’я дітей, підлітків і молоді;
- формування здоров’язбережувальної компетентності у майбутніх вихователів, учителів та психологів;
- здоров’язбережувальний супровід організації освітнього процесу в закладах загальної середньої та вищої освіти;
- ефективність впровадження здоров’язбережувальних технологій в освітніх закладах.
У роботі конференції взяли участь співробітники ДУ « Інститут громадського здоров’я ім. О. М. Марзєєва НАМН України», зокрема кандидат медичних наук, старший дослідник, провідний науковий співробітник лабораторії соціальних детермінант здоров’я населення Станкевич Тетяна Валеріївна виступила з доповіддю «Впровадження інструментів психологічної підтримки у навчальних процесів».
У доповіді було наголошено на важливості інтеграції психологічної підтримки в освітній процес, особливо в умовах емоційного навантаження на учнів під час війни. З метою збереження психічного здоров’я школярів необхідно створювати безпечне та безпечне підтримуюче навчальне середовище, впроваджувати інструменти для подолання стресу та розвитку емоційної стійкості, що стане основою для формування психічної стійкості та адаптації в умовах сучасних викликів.
Джерело інформації: ДУ «Інститут громадського здоров’я ім. О.М. Марзєєва НАМН України»