Завдання телемедичної платформи – надати повний комплекс рішень, призначених для організації та адміністрування процесу телемедичних консультацій між лікарями та між лікарями й пацієнтами.
Національний інститут серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова НАМН України став першим учасником всеукраїнської телемедичної платформи, завдяки чому тепер лікарі Інституту зможуть контролювати стан післяопераційних пацієнтів, які продовжують реабілітацію в домашніх умовах.
Національний інститут серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова НАМН України приймає 30 000 пацієнтів і робить 5 000 надскладних операцій щороку. 100% пацієнтів Інституту мають з'являтися на повторну консультацію для контролю за процесом одужання.
«Телемедицина – не новинка для нашого Інституту, вже багато років ми практикуємо віддалені консультації з колегами. У цьому проекті нас зацікавила можливість віддаленого спостереження за післяопераційними пацієнтами за допомогою мобільного додатку після того, як вони їдуть додому», – зазначив Василь Лазоришинець, директор Національного інституту серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова НАМН України.
Платформа містить два взаємопов'язані модулі:
- перший з них – медичний портал MedBrama, що створений з урахуванням потреб лікарів та надає їм зручні інструменти для використання телемедицини в своїй щоденній практиці;
- другий модуль – мобільний додаток «Пошук лікаря», призначений для пацієнтів.
Телемедична платформа створена в рамках партнерського проекту Української асоціації розвитку інформаційних технологій в медицині та компанії Vodafone Україна.
Портал MedBrama доступний винятково для лікарів. Крім основної функції – телемедичних консультацій – портал MedBrama дає низку інструментів, які допомагають лікареві розширити коло пацієнтів і при цьому економити час та зручно організувати робочий процес.
«Ми створили для лікаря персонального електронного помічника, який автоматизує процес проведення телемедичного консультування та робить доступними різноманітні інструменти для дистанційної роботи з пацієнтами на етапах реабілітації та лікування в домашніх умовах. У користувачів порталу з'являється можливість практичного навчання в процесі обміну практичним досвідом з колегами. У найближчій перспективі на порталі з'явиться можливість спільного обговорення фахівцями рідкісних або складних клінічних випадків. Для тих, хто планує надавати послуги в галузі телемедицини на платній основі, буде доступним білінг та система прийому платежів», – зазначив Віталій Осташко, віце-президент Української асоціації розвитку інформаційних технологій в медицині.
Щоб користуватися порталом, не потрібно ніякого додаткового обладнання та програмного забезпечення – використовуються хмарні технології, тому достатньо комп'ютера та доступу в інтернет.
З моменту реєстрації лікаря на порталі MedBrama інформація про нього стає доступна користувачам безкоштовного мобільного додатку «Пошук лікаря». В цьому додатку пацієнти можуть знайти фахівця за потрібними параметрами (спеціальність, стаж роботи, назва клініки або за геолокацією), записатися на прийом до вибраного лікаря, використовувати додаток в якості персональної медичної картки, зберігаючи в особистому профілі необхідні файли. У додатку також реалізована функція телемедичного контролю з боку лікаря. Завдяки цій функції пацієнт має можливість підтримувати постійний online-зв'язок зі своїм лікарем. Це особливо важливо, коли мова йде про хронічні захворювання, складні патології або післяопераційні випадки, що вимагають спостереження за ходом лікування навіть за межами стаціонару.
Мобільний додаток «Пошук лікаря» створено за участю Vodafone Україна.
«За останні кілька років Україна отримала можливість наздогнати європейські країни в телекомунікаціях – ми побудували 3G і 4G мережі. Досвід Vodafone, однієї з найбільших світових телекомунікаційних компаній, дозволяє нам застосовувати в Україні передові технологічні рішення з усього світу. Сьогодні ми вже працюємо над рішеннями для мережі NB-IoT. Завдяки цьому соціальна сфера та особливо медицина мають можливість вийти на якісно новий рівень. Адже для медицини швидкість передачі інформації це – точна діагностика, грамотне лікування, швидка реакція в екстрених випадках. Сьогоднішні технології дають таку можливість», – зазначив Костянтин Воробйов, директор з трансформації Vodafone Україна.